Nie oszukujmy się kiedy Diablo 3 po raz pierwszy ujrzało światło dzienne to tryb inferno był strasznie trudny i zależny od gearu, który jednak można było kupić na AH. Ludzie męczyli się z pierwszym aktem a tylko hardcorowo farmiący wybrańcy mogli grać na II, III lub IV akcie – to było piękne. Jak to zwykle bywa z Blizzardem szybko nadeszły nerfy ale te z kolei sprawiły, że gracze szybko skończyli content i zaczęli nudzić się grą i zabawą z Auction Housem. W Reaper of Souls blizzard postanowił zmienić kilka rzeczy. Auction House wyleciał z gry – zmiana na plus, gra zyskała więcej poziomów trudności – zmiana na plus, największe znaczenie zyskało szybkość pokonywania wrogów a nie trudność – zmiana na minus. Co daję stosunek dwóch zalet do jednej wady przez co Diablo 3: Reaper of Souls nie nudzi się tak szybko jak podstawowa wersja. Diablo 3 stał się tym czym powinien od początku – farmimy nowe przedmioty, których już nie da się kupić od innych i co jakiś czas gra zachęca nas do rozpoczęcia przygody od początku – łapki w górę za wprowadzenie sezonów!
Reaper of Souls opiera się bardziej na tym jak szybko możemy czyścić content a nie na tym jak trudno jest przechodzić grę. Czy nam się podoba czy nie warto dopasować buildy naszych postaci w Diablo 3: Reaper of Souls właśnie w kierunku szybkiego farmienia. Dlatego poniży build dla monka w sezonie 3 Reaper of Souls stawia na jak najszybsze przedzieranie się przez hordy wrogów przez co daję nieziemską frajdę w porównaniu z tankowatymi buildami znanymi z podstawowej wersji gry.
Umiejętności dla Mnicha na 3 sezon
Aktywne | Pasywne |
Exploding Palm: Shocking Grasp | Harmony |
Sweeping Wind: Inner Storm | Exalted Soul |
Wave of Light: Pillar of the Ancients | Chant of Resonance |
Dashing Strike: Blinding Speed | Unity/Momentum (party/solo) |
Epihany: Desert Shroud | |
Mantra of Healing: Circular Breathing |
Build nie posiada żadnych spenderów, spirit regenerujemy głównie pasywnie a nie przez autoataki jak w typowych buildach dla mnicha. Początkowo trudno się przestawić do takiego trybu gry ale obrażenia jakie potrafimy wycisnąć z tego buildu są tego warte. Przy walce z grupami wrogów zaczynamy od użycia Exploding Palm zostawiając na dota, który wybuchnie w momencie śmierci jednostki pod wpływem tej umiejętności, zadając obszarowe obrażenia. Oprócz tego Exploding Palm zostawia dota, co pozwoli wykończyć słabsze potwory i wybuch bez użycia jakichkolwiek innych umiejętności. Jednak naszą wisienka na torcie i główną umiejętnością do zadawania obrażeń w tym buildzie jest Wave of Light, to umiejętność zadająca największe obrażenia z całego arsenału mnicha, jest również najbardziej spirito-żerna.
Problem braku posiadania typowego generatora spiritu w autoataku niwelujemy dzięki umiejętnościom: Sweeping Wind (przy 3 stackach daję 8 spirit/sek), Mantra of Healing: Circular Breathing (3 spirit/sek), Exalted Soul (4 spirit/sek), Chant of Resonance (4 spirit/sek) oraz Epihany (20 spirit/sek raz na minutę, używamy przeciwko trudnym przeciwnikom). Jak widać dzięki samym pasywom możemy liczyć na stałą regenerację 19 spirit/sek co możemy jeszcze zwiększyć dzięki przedmiotom.
Przedstawiany build jest dosyć „papierowy” w związku z czym naszą przeżywalność zwiększamy dzięki pasywnej umiejętności Harmony (bonus do odporności, więcej o tym w filmie na końcu artykułu) oraz Dashing Strike z glyphem Blinding Speed (+40% do uników na 4 sek po każdym dashu).
Chcemy jak najszybciej czyścić content a do tego potrzeba nam mobilności. Dashing Strike i Epihany pozwalają mnichowi teleportować się na polu walki a do tego doskonale współgrają z pasywem Momentum (+20% bonusu do obrażeń za poruszanie się).
Przedmioty dla Mnicha na 3 sezon
Broń: dwuręczna, posiadająca jak największy damage. Nie mylić z damage per second (nie interesuje nas wartość podana największą czcionką tylko ta poniżej np. 2500-3100), attack speed jest bezużyteczny w tym buildzie.
Ekwipunek: pozostałe przedmioty, które nas interesują powinny posiadać dexterity, crit hit chance, crit hit damage oraz odporność na jakikolwiek element w secondary stats.
Paragon levels dla Mnicha na 3 sezon
Core: Movement Speed (limit 25% łącznie z przedmiotami) > Dexterity > Maximum Spirit > Vitality
Offense: Crit Hit Damage > Crit Hit Chance > Cooldown Reduction > Attack Speed
Defense: Resist All > Armor > Life Regeneration > Life
Utility: Resource Cost Reduction > Area Damage > Life on Hit > Gold Find
Gemy dla Mnicha na 3 sezon
Do zbroi i hełmu wkładamy marquise diamond (imperial diamond jest jedynie niewielkim ulepszeniem nie wartym zachodu tuż po wbiciu 70 poziomu, dlatego wybieramy słabszą wersję. Więcej o tym w filmie poniżej).
Leave a Reply